قصص واقعية

الشقى كان اسم على مسمى

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحس.س علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور
نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني نظر ماجد بصدمه وراح ضربها بالقلم بقوه
وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الض.ربه
اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين
وادهم اللي مرضاش يجوزنا ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه
…………………انا ماجد 27سنه وسيم رياضي عندي شركه كبيره بتاعتي استيراد وتصدير الحمد لله واد مقطع السمكه وديلها زي ما بيقولوا مقضيها ديسكوهات وسهر للصبح ومصاحب بنات كتير دا بسبب مؤهلاتي يعني غني وسيم وكدا بس ما بزعلش حد بصاحب الحلوه والوحشه باخد ثواب فيها اصل جبر الخواطر حلو صحابي مسميني الشقي ودا مش من فراغ دا بسبب المصائب السودا اللي كنت بعملها ما تفكروش عشان بتاع بنات وكدا وعايشها أن دي فلوس بابا ولا حاجه انا عشت ظروف صعبه جدا كانت تعمل مني إنسان وحش جدا انا يتيم اترميت قدام ملجأ وانا لسه حته لحمه حمرا فحياتي كانت يأس

­

وقرف بمعني الكلمه وكانوا بيمارسوا علينا في الملجأ كل انواع القهر والظلم والتعذيب بس لما عديت 18سنه طلعت وكنت ناوي ابقا حاجه كبيره عاوز اعوض السنين اللي راحت من عمري في القهر والذل حاولت وحاولت وتعبت واشتغلت وسافرت هجره غير شرعيه لأوكرانيا وكافحت هناك واشتغلت وكنت بحوش فضلت اربع سنين كنت عملت فلوس كويسه جدا رجعت مصر وأسست شركتي شركه استيراد وتصدير وفضلت تكبر وتكبر وفي واحد صحبي عايز يشاركني بس انا مش بحب الشراكه صراحه بس عايز ادعمه في أول حياتي ااه انا مفيش حد دعمني بس عمري ما كنت معقد نفسيا ااه اللي حصل معايا لسه مقصر فيا وان ليه اتساب وانا لسه طفل صغير عندي شهور من ام او أب ماعندهمش رحمه وبفكر انا كان ذنبي ايه بس كملت حياتي فعلا الحياه مش بتقف علي حد واديني عايش في رفاهيه وكدا وبحاول اعوض اللي فاتني سواء رفاهيه أو كرامه أو اني احس اني اصلا انسان انا حاليا 27 سنه نفسي اعمل عيلتي بقا وقررت انا الاقي بنت الحلال اللي تصوني وأحبها وتحبني ونعيش مع بعض في سعاده وأخلف قطاقيط صغيرين يملوا عليا الدنيا واحس اني ليا أهل وأصحاب واخوات فيهم بس من امتي الحياه كانت بتمشي علي مزاج حد حصلي اللي ما كنتش متوقعه وكان فعلا أسوأ من ظروفي اللي عدت كلها..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

#الشقي_كان_اسما_علي_مسمي
#البارت_الثاني بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحسس علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور
نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني نظر ماجد بصدمه وراح ض.ربها بالقلم بق.وه
وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الضر.به اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك
انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين وادهم اللي مرضاش يجوزنا
ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه
………😳😳😳😳😳😳…………#البارت_الثاني 👇👇👇
روتيني اليوم عادي بصحي من االنوم اروح الشغل وادخل شركتي برنس وبسهر بالليل بدأت فعلا ادور علي بنت تملي حياتي عندي السكرتيره بحس اني عاجبها ولكن لأ انا عايز واحده اول ما اشوفها قلبي يدق وأحبها وتنسيني كل البنات اللي عرفتهم قبلها وكأني ما عرفتهمش وفي يوم اجي واحد صحبي في شركتي طارق: اذيك يا ماجد ماجد: الحمد لله واللهي انت اخبارك ايه ليك وحشه
طارق،: الحمد لله انت اكتر بقولك انا جاي اعزمك علي فرحي يوم الجمعة أن شاء الله تيجي بدري
ماجد: ربنا يتمملك بخير ويسعدك يا طارق انت تستاهل كل خير
طارق،: تسلملي يا غالي تيجي من بدري بقا
ماجد: من النجمه يا بني ولا اقولك هبات عندك قبلها ويوم الفرح هبات معاك في حضنك

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

طارق: هههههههه وماله ما تيجي اجوزك انتي وخلاص
ماجد: لا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي
طارق: هههههههه هطير انا بقي عشان تجهيزات الفرح
ماجد: اوعي تقع رقبتك تتكسر
طارق: ههههه سئيل
بجد انا بحب طارق ومبسوط ليه ربنا يوفقك يا طارق انت تستاهل كل خير
وانا قاعد تليفوني بيرن رقم غريب
برد: الوو مين معايا
بنت: انا يا ماجد
ماجد: عايزه ايه يا ساره
ساره: عاوزاك
ماجد: اللي كان بينا كان علاقه عابره يا ساره
ساره: بس انا بحبك
ماجد: وانا مش بحبك دا كان مجرد اعجاب

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ساره: هوا انت فاكرني ايه بتعلقني بيك وبعدين تسيبني وبعدين تقول دي علاقه عابره
ماجد: ما حدش قاللك تتعلقي بيا
ساره: افهم يا ماجد مش هتلاقي حد يحبك قدي
ماجد : افهمي بقا اني مش بحبك
ساره: هتحب في يوم يا ماجد وهتتعذب في الحب وقلبك هينكسر زي ما كسرت قلوب بنات كتير وافتكر كلامي ده كويس وقفلت السكه
انا كنت متضايق من كلامها هل انا ظلمتها وهل هي بتحبني للدرجادي
وبقول لنفسي هي كانت عارفه اني بتسلي وهيا كمان فمليش ذنب
بيجي يوم الجمعه بصحي عادي متأخر ماهو مفيش شغل وبعدين باخد شاور وبشرب النسكافيه معتمد علي نفسي كل الاعتماد بحكم اني عايش لوحدي وبقول امتي يا ماجد تيجي اللي تعملي النسكافيه حتي هههه وبنزل اجري شويه واروح الجيم العب شويه وبعدين جهزت نفسي عشان اروح لطارق الفرح هوا المفروض كان قايلي تعالي بدري بس بصراحه انا مبحبش جو الأفراح والمناسبات ده وانا معرفش غير طارق هاروح من بدري ليه لبست بدله سوداء انيقه وظبت شعري وحطيت برفان وبعدين بصيت لنفسي في المرايه وقولت: بطل يالا ايه ده انا أمي كانت اجنبيه ولا ايه بحكم اني ابيض وشعري بني وعنيا زرقه
ركبت عربيتي البي ام دبليو ورحت الفرح
دخلت وسلمت علي طارق
طارق: ما بدري يا باشا
ماجد: ماتسيحش بقا خلينا قدام الناس محترمين بقا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

طارق: ماشي هههه
ماجد: نعيد من الأول مبروك يا تيتو
مبروك يا عروسه
طارق: الله يبارك فيك يا ماجد عقبالك
العروسه: الله يبارك فيك عقبالك
ماجد: انتم السابقون ونحن اللاحقون
بعدين رحت قعدت علي الترابيزه اه في بنات كتير في الفرح بس ما حدش خطف قلبي منهم ولا حسيتوا مختلف ااه بنات حلوين بس مش عاجبني
فجأه تدخل الفرح بنت زي المسلسلات الهندي اول ما شفتها شدتني عيون عسلي وشعر اسود طويل بيطير ويزغزها في وشها حاطه ميكب هادي وسايبه شعرها و لابسه فستان سهره طويل مبين كتفها وطويله سحرتني بجمالها وعدت ولا كأنها شايفاني وانا كل البنات هتمووت عليا
اوبا شكلك هتقع يا ماجد ولا حد هيسمي عليك
بس مين اللي مأنكجاه ده جوزها ولا خطيبها لا أن شاء الله لا دا ولا دا دا انا عارفه دا ادهم صاحبي من زمان من ايام ما سافرت وبعدها ما شفتوش
قمت من علي الترابيزه ورحت سلمت عليه
ماجد: ازيك يا ادهم عاش من شافك
ادهم: ايه يا بني الغيبه الطويله دي
ماجد: هبقي احكيلك بعدين كل حاجه مش هتعرفني

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ادهم: نور اختي
ماجد: اتشرفت يا نور
نور: الشرف ليا يا استاذ امجد وسلمت عليها اول لما لمست أيدها حسيت بشعور حلو مش عارف اوصفه قعدت تراقبها من بعيد قد ايه هيا لطيفه ومحترمه وهادئه واقفه قدامي شعرها بيطير وقلبي بيطير معاه والقصه نازله علي وشها كان نفسي اقوم احوشها ايه ده هوا فيه حب من النظره الأولي فعلا ولا ايه .
#الشقي_كان_اسما_علي_مسمي #البارت_الثالث
لقيتني واقف طول الفرح بتفرج علي نور وعلي جمالها ورقتها والبنات كلهم بيتنططوا ويرقصوا وهيا واقفه هاديه كدا شدتني جدا ليها ادهم صاحبي كان عاوز يشاركني بس انا مش بحب الشراكه بس هوافق بقا عشان يبقي موجود وليا فرصه أكلمه أو اشوف نور المهم روحت من الفرح بجد مبسوط اني قابلتها عارف اما تشوف حد تحس انك مطمنله ومرتاح ليه ومعجب من اول نظره نمت تاني يوم علطول كلمت ادهم وقلتله أنا موافق تبقي شريكي وادهم انبسط جدا وجه تاني يوم وكتبنا عقد الشراكة وبعدين بقا شريكي بقيت بحاول ألمح له ان انا بحب نور بس ما كنتش عارف علاقتي بيه بقت أحسن من الأول وفي يوم طلعنا نتغدي برا الشركه فصارحته بمشاعري واني عاوز اتجوز نور فقالي
ادهم: انا عايز لنور حد يخلي باله منها ويسعدها وانت بحكم علاقاتك السابقه والموجودة حاليا مش هتنفع ليها نور اختي الوحيده وبحبها وعايز الأصلح ليها
مايأستش وقولتله انا واللهي اتغيرت وبجد بقيت انسان جديد وبحب نور جدا وهاحميها وهاسعدها
رد ادهم: ربنا يسهل هكلمها واعرف رأيها ايه

­

ماجد: ماشي يارب توافق
فضلت منتظر جوابها علي احر من الجمر امتي يا نور تبقي نور حياتي
في بيت ادهم……..
ادهم: نور
نور: نعم يا أبيه
ادهم: نور متقدملك عريس وانا شايف أنه كويس ماجد اللي شوفتيه بالفرح وبيحبك ايه رأيك
نور: ووشها محمر من الخجل اللي تشوفه يا ابيه
اعتبر ادهم أن دي موافقه من نور
تاني يوم ماجد بيكلم ادهم
ماجد : ها رأيها ايه بقلق
ادهم: للأسف يا بني …
ماجد: ايه ..
ادهم: وافقت
ماجد بفرحه: حرام عليك يا بني وقعت قلبي
المهم الخطوبه امتي
ادهم: مستعجل كدا ليه دا انت واقع اوي بقي
ماجد: لشوشتي يا بني جوزني وخد فيا ثواب
ادهم: هههههه
ماجد: ما قلتش برده الخطوبه امتي
ادهم: زهقتني يا بني الأسبوع الجاي كدا كويس

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ماجد: هوا بعيد بس كويس
ادهم: ماشي ياعم ربنا يقرب البعيد ويسعدك ويسعدها ويوفقكم في حياتكم
ماجد : يارب
ادهم راح مكتبه ففي حد في المكتب من دا دا عاصم
(عاصم ابن عم ادهم صعيدي زير نساء ليه علاقات كتير مش بتنتهي وتاجر ممنوعات عنده30 سنه )
ادهم: خير يا عاصم
عاصم: مش تقول اذيك الأول اخبارك ايه
ادهم: اذيك يا سيدي اخبارك ايه بس خير برده
عاصم: انتي عارف انا عاوز ايه
ادهم: انسي اني اجوزك اختي
عاصم: انا ابن عمها وأولي بيها
ادهم: انت كبير عنها8 سنين وكمان بتاع ستات وعلاقات زباله وفوق ده كله تاجر مخدرات
عاصم: الراجل ما يعبوش الا جيبه
ادهم: وخلي اختي تعيش في الحرام
عاصم: ماشي يا ادهم براحتك
ومشي عاصم متعصب جدا ناوي له نيه سودا
وعدي الاسبوع بنفس اللي بيحصل كل يوم ادهم وماجد بيروحوا الشغل ونور زي ما هيا قاعده في البيت لأنها خلصت
دراستها وادهم بحكم أنه صعيدي مش هيرضي يشغل أخته

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

وفي يوم الخطوبه الصبح #نور عماله بتعيط اوي وبتكلم حد في التليفون: الحقني يا حبيبي انا هاتخطب كله جه بسرعه واخويا عجبه ماجد وهيجوزنا بسرعه وانا بحبك انتي ومستحيل اتجوز غيرك
ويرد اللي بيكلمها: اصبري يا حبيبتي وخلي كل حاجه ماشيه زي ما هيا وانا هقولك تعملي ايه بس ما تخافيش وبطلي عياط واهدي
نور: خلاص هديت وبطلت عياط انا بحبك
####: وانا كمان بحبك..#الشقي_كان_اسما_علي_مسم #البارت_الرابع
دا يوم الخطوبه وكانت في بيت ادهم ماجد وصل في ابهي طلاته ببدله سودا شيك وبرفن ريحته قويه ودخل وكانت
خطوبه عائليه ومعازيم قليله ودخل ورحب به الجميع وقعد وادهم قعد جمب ماجد وقاله : الف مبروك وكلمه شويه
وبعدها اجت نور وقعدت جمبه ماجد وهو يهمس لنور: النهارده اجمل يوم في حياتي نور بتمثل الابتسامه
ماجد بيبص لنور بحب اد ايه هيا جميله وفستانها رقيق وشعرها وجماله واد ايه هو محظوظ بيها
لبس ماجد لنور خاتم الخطوبه والعكس ونور بتمثل الابتسامه وأنها مبسوطه وماجد طاير من الفرحه أنه بيقرب من حلمه وحبه
الساعه بقت 10 بالليل ونور مش بتتكلم حاطه وشها في الأرض وماجد بيبصلها والإبتسامة علي وشه وادهم زهق
ادهم بيلمح لماجد أن الوقت أتأخر بس ما فيش فايده ادهم:منور يا ماجد ماجد,: دا نورك ادهم بزهق: لأ ازاي دا نورك انت

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ماجد: لأ دا نور نور حبيبتي ادهم: اتلم يلا ماجد: بقت خطيبتي ادهم : لما تبقي مراتك يلا ابقي قول حبيبتي
نور قاعده عادي بتمثل الخجل والإبتسامة ودي بيشد ماجد بزيادة ليها ادهم اخر ما زهق: نورت يا ماجد مستعجل ليه
ماجد: ااه بطرد وش ادهم: الساعه1 باليل ماجد :ايه الوقت عدي بسرعه اوي انا اسف يا ادهم انا همشي
ادهم: بالسلامه يا ماجد مشي ماجد وبيفكر ازاي قعدت الوقت ده كله من غير ما احس وبيفتكر عيون نور
وابتسامتها ونظراتها وجمالها ويبتسم ويقول امتي هيجمعنا بيت واحد بقا
مرت الأيام ونور زي ماهيا بتكلم واحد في التليفون وبقولها تعمل ايه مع ماجد وماجد بينبسط لما يتكلم معاها مكالمه
قصيره في التليفون بيكون هوا اللي متكلمها وكان بيفسر قله كلامها واهتمامها أنه خجل نظرا لأنها أصلها صعيديه والتقاليد غير التقاليد
ماجد بيحدد مع ادهم ميعاد الفرح ماجد: الاسبوع الجاي ادهم: انت علطول مستعجل كدا
ماجد: جوزني وخد ثواب فيا بقا ادهم : بس لحقت تتعرف عليها ماجد : 3 شهور كويسين جدا
ادهم: انا عارف انك مش هتحل عن دماغي ماجد: يلا بقا يا ادهم باشا ادهم: ماشي يا ماجد باشا ماجد: لولولو لو لو لي
ادهم: دا انت واقع اوي يا مجنون هههههه ماجد: هههههههه رجع ادهم البيت بالليل ونده لنور يا نور يا نور نور: ايوه يا ابيه
ادهم: انا حددت الفرح انا وماجد الأسبوع الجاي يوم الجمعة نور: بالسرعه دي ادهم: ماجد مستعجل أوي وبعدين خير البر عاجله
نور: اللي تشوفوه يا ابيه ادهم: انتي مبسوطه يا نور

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

فحطت نور وشها للأرض واحمر وجهها ومثلت البسمه ففكر أنها مبسوطه فحضنها وقالها: ماجد هيحبك وهيحميكي وهيسعدك ربنا يسعدكم .
نور: عقبالك يا ابيه ادهم: انا كنت عايز اطمن عليكي الاول وبعدين اشوف نفسي نور: ربنا يخليك ليا يا ابيه
دخلت نور اوضتها بتعيط جامد جدا ومسكت تليفونها ورنت نور: عاصم الحق.ني ادهم وماجد حددوا الفرح الاسبوع الجاي اعمل ايه
عاصم: مش فاهم ادهم اخوكي ده دا انا ابن عمك وانتي لحمي ود.مي وبنحب بعض يختارلك ماجد ويكسر قلبنا نور: قولتلك اقنعه يا عاصم
عاصم: طلبتك منه بدل المرة الف ومش راضي وبيحكم عليا بسبب علاقتي السابقه ومش مقتنع اني اتغيرت عشانك
نور : طب اعمل ايه مش عايزه اتجوز غيرك عاصم يبتسم بخبث: وانا بحبك وبموت فيكي نور: يعني ايه الحل
عاصم: انا عندي فكره ان عملتيها هنجوز ونبقي مع بعض علطول وماجد هيطلع من حياتنا خالص
نور: متأكد من ده دا فيه مخاطرة كبيرة عاصم: لو عايزه نتجوز يبقي لازم تعملي كدا نور: ربنا يستر
قفلت نور وقفل عاصم عاصم يضحك بخبث مش انت مش راضي تجوزهاني وانا بتاع ستات وتاجر مخ،درات
انا هاعرف اكسر عينك وامر.مط بكرامتك الأرض يا ادهم انا هاوريك..

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق